inskolning på förskolan

I måndags började Loves förskoleinskolning. Vi har varit där i en timme per dag och kommer vara lika länge imorgon. Nästa vecka blir lite längre och då ska han även successivt börja vänja sig vid att vara där utan mig .
Love är ganska försiktig och reserverad av sig på nya ställen, och har hittills velat sitta i mitt knä/bli buren men han har även plockat lite med klossar och gått omkring lite.
Förskolan är fantastiskt bra, och i Loves grupp är det är fyra andra barn mellan 1-3 år och han är yngst. Det är en pedagog, vegetarisk och ekologisk mat och hela miljön i rummet är väldigt harmonisk. Det är en Waldorfförskola vilket vi trivs med. Barn får vara barn och man utgår från individen, och det och själva pedagogiken tror vi passar Love utmärkt. Dessutom har dom bara leksaker i naturmaterial och det är ett stort plus.

(sen kan jag inte förneka att det känns ganska tungt i mammahjärtat att han ska börja förskola, även om vi gjort vårt bästa för att han inte ska vara där så mycket och att förskolan är bra.)
Om vi hade möjlighet hade jag gärna väntat ett år eller tre till förskolestart. Jag brukar tycka två timmar utan Love är jobbig, och vi är tillsammans i princip jämt så det kommer bli en stor omställning.



Kommentarer
Mikaela

Låter som en grym förskola :)

2012-01-12 @ 20:59:25
URL: http://milkythecat.wordpress.com
Sol

hur många är det som behöver göras om?:) jag tar 400 för underhåll men om det är några som behöver göras om med så 600 riksdaler:)

2012-01-13 @ 10:59:14
URL: http://skogstrollsol.blogspot.com
Sol

Fick du mitt meddelande på facebook:)

2012-01-16 @ 13:00:34
URL: http://skogstrollsol.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0