tapetfrossa

Jag är löjligt förälskad i vackra tapeter och jag önskar att det fanns mer ytor att tapetsera i vår lägenhet. Och jag längtar till vi äger något eget och inte bor i en hyressrätt, då kommer det bli en himla massa tapetserande.
Jag har ingen direkt inrednings"stil" utan blandar en hel del, även om jag föredrar färgglatt och/eller orientaliskt. Favoriter på tapetfronten ändras ständigt men just nu är jag glad i mönstrat och blommigt.
Bild nr 2 eller 4 överväger jag att tapetsera en eller två väggar i sovrummet med, och nr. 3 passar nog bäst i ett barnrum. Kanske i nästa hem :)







Kommentarer
alexandra

tapeter är så himla kul och mysigt! min pojkvän är tråkig och vill inte tapetsera här hemma. fast jag tror nog inte att det skulle gå ändå. det är någon slags textur på väggen som sticker ut.

2012-02-05 @ 23:43:33
URL: http://lillesnigel.blogg.se/
Hannah

Jag tycker nummer två var snyggast!

2012-02-06 @ 07:24:00
URL: http://slanerdenjaveln.blogspot.com/
alexandra

svar: när jag fixar dreadsen i hårbottnen tar jag tag nere i dreaden där det vanliga utväxta håret slutar och där dreaden börjar, så snurrar jag den mot hårbottnen samtidigt som jag trycker mot. förstår du hur jag menar? på så sätt slipper man virka det och utväxten blir till dreads.



förut virkade jag alltid dreadsen men det slutade jag med för några år sedan. dom blir mycket tjockare och ser mycket fräschare ut också om man inte virkar, i alla fall mina. där det är virkat på mina känns dom rätt torra och döda liksom.

2012-02-06 @ 21:21:23
URL: http://lillesnigel.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0