pain

min mensvärk är inte att leka med alltså. Jag har konstant smärta och ett par timmar x antal gånger per dag krampar livmodern så mycket så jag är säker på att jag ska dö. Jag blir kallsvettig, illamående och magontet gör så att det gör ont att jag inte kan röra mig.
Anledningen till att jag tror att jag ska dö är att jag är hypokondriker. Det faktum att jag haft exakt samma känsla bara ett par timmar tidigare och överlevt spelar ingen roll när det gör sådär superont.
Jag ska börja äta å-piller nästa månad vilket förhoppningsvis hjälper mot mensvärken, p-ring hjälpte lite, men gav magont när jag inte hade mens istället. Och andra jobbiga bieffekter.


Kommentarer
Izzy

Det finns spiral med som man kan ha. Sen p-piller får du bara äta om inte någon av kvinnorna som tex din mamma eller mormor haft blodpropp för då kan du få blodpropp lättare. Sen finns det minipiller också och det kan man äta om man haft föräldrer/mormor/farmor osv som haft blodpropp. För det innehåller inte östrogen som kan framkalla blodpropp. Men detta vet du säkert redan sen innan! :). Men tänkte bara tipsa dig. Synd att det ska vara så, mina systrar fick mindre mensvärk och mindre blödningar efter att dom fick barn. Synd att det inte var så för dig! Ha det bra!



Kramar

2011-09-11 @ 14:53:35
URL: http://izzemizz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0