en sån där jobbig känsla i magen

jag har en sån där jobbig känsla i magen då och då, vissa dagar nästan hela tiden. Ångest kallas det visst. Över vad vet jag inte, det bara kommer. Det känns inte alltid på samma vis, vissa gånger är det en molande värk i hela magen, och andra gånger kan det vara mer intensiv smärta och ibland gör det jätteont.
Det är konstigt det där, att något som egentligen är psykiskt kan sätta sig så starkt i kroppen. Jag har vart och kollat upp min mage utan att några fel har hittats, men magen är väldigt känsig för oro/stress/ångest.
Vissa gånger blir jag jätteorolig, och tänker att det är något farligt när det gör ont. Då gör det bara mer ont för att jag oroar mig och då oroar jag mig mer och så gör det mer och mer ont. Det hänger liksom ihop och det blir en väldigt ond cirkel. När det inte gör ont oroar jag mig för att få ont och då får jag ont osvosv.
Jag har börjat jobba mycket med det här, med min ångest. Jag har börjat i KBT och jag gör avslappningsövningar varje dag. Och sakta men säkert ger det resultat...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0