butikskedjor och deras könsuppdelning

Alltså, jag har hela tiden haft problem med att hitta kläder till Love. I dom flesta stora klädkedjorna är det väldigt uppdelat och jag har ofta köpt kläder på sk. "tjej" avdelningen eftersom det är betyligt mer färggladare plagg där. Unisex kläder existerar knappt.
Nu har Love lite smått börja använda strl 86 i tröjor, och då övergår avdelningen från baby till barn.
Och i jämförelse mot barnavdelningen är bebisavdelningens tydliga uppdelning ingenting.
På barnavdelningen är det verkligen blått,grått, svart, spindelmannen och Batman VS rosa, Hello Kitty, små tyllkjolar och puttinutt.
Jag har alltid blandat kläder hejvilt och Love har både tunikor och mer könssteriotypiska "pojk" tröjor. Leggings och strumpbyxor, jeans och mjukisar.
Och jag kommer givetvis fortsätta blanda, men det blir betydligt svårare nu när allt är så fruktansvärt extremt åt dom båda hållen.
Tur att det finns internetshoppar och märken som t.ex Villervalla som har unisexa BARNkläder upp till strl 128.


Kommentarer
Nea

Nu har jag ju inte barn och har således inte megakoll på barnkläder, men jag tycks har sett att lindex har ganska fina kläder som kan klassas som unisex. Exempelvis denna tröjan (http://www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx?id=16255609) som återfinns på lindex pojkavdelning :) (extra plus är att flera av dom finns i organic cotton! :D)

2011-08-30 @ 23:40:09
Lisa

Nea (svarar här iom att du inte angivit någon bloggadress.

Ja, Lindex är den enda butikskedjan av H&M, Kapp Ahl, Cubus och vad dom nu heter som faktiskt har lite som funkar till båda könen. Det är fortfarande uppdelat, men inte lika extremt

2011-08-31 @ 01:47:10
URL: http://mittsolsken.blogg.se/
Camilla

tycker det är så tråkigt att dom delar upp det på detta viset. DET ÄR 2000TALET! det är inte svart och vitt längre som förr. men ändå håller trenden med blått vs rosa kvar. TRISST!

2011-08-31 @ 15:38:40
URL: http://tuularoos.blogg.se/
Nea

http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=9498

Hittade denna sidan och kom att tänka på inlägget som du skrev! :D

2011-09-29 @ 11:35:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0