jag rengör min hud med vatten, honung och olika sorters oljor

I stället för sminkborttagning och annat rengör jag huden med honung och vatten. Någon gång per vecka gör jag OCM, oil cleansing method och istället för hudcréme smörjer jag in huden med kokosnötsolja.
Under min graviditet påverkade alla hormoner min hud något otroligt, och det har fortfarande inte rättat till sig. Det dök upp finnar på pannan och hakan, och huden blev torr på vissa ställen och fet på vissa.
Jag testade flera olika ansiktsprodukter och serier, men ingenting hjälpte.
Sen la jag av med köpta produkter, började med OCM och använder i princip bara sådant på huden som går att äta. Och det har gjort att min hud äntligen börjat återställa sig och mår bra igen.
 Naturlig hud och hårvård är något jag definitivt kommer skriva endel om framöver, och som jag varmt rekomenderar.


Kommentarer
Hannah Sommansson

Give me more! Min hud hatar köpta produkter och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är rätt torr i huden och blir galen av att aldrig kunna göra rent ordentligt, speciellt mitt ansikte. HJÄLP!

2011-08-23 @ 12:57:35
URL: http://slanerdenjaveln.blogspot.com/
Sol

åh, hur fungerar OCM? hur gör man? blandar du vatten och honung och använder som ansiktsvatten?

2011-08-23 @ 17:51:35
URL: http://skogstrollsol.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0