11 månader.

Igår blev Love hela 11 månader. Utvecklingen går riktigt snabbt nu och ibland är det svårt att hänga med. Han är riktigt rolig att spendera dagarna med och jag är så tacksam över att vara mamma till honom.


- Love tokälskar sin napp och vill helst ha den hela tiden. Tar man en napp från honom letar han upp en annan och sätter i själv i munnen. Jag anser inte att barn ska ha napp för mycket, men jag gör inte direkt något åt det. Lite dubbelmoral sådär.
- Han använder inte rösten mycket, men han säger bababa, dadada och liknande. Och "äde" har han sagt en hel när han tittar i böcker bland annat, om det är medvetet eller ej vet jag inte.
-  Han går utmed möbler och går bra med gåvagnen. Han vågar inte riktigt släppa taget och stå själv, han kan släppa omedvetet ett par sekunder men så fort han blir medveten om det tar han snabbt tag i närmsta bord/stol/vardetnukanva.
- Att stapla klossar och plocka ut saker från t.ex en låda och sen plocka in igen, och sen ut är det roligaste just nu. Och att ge en saker, som man sedan ska ge tillbaka och så fortsätter det. Ibland luras han och tycker själv det är jättekul haha. Och att bläddra i böcker är med något som gillas.
- Han är ett riktigt energiknippe och är sällan still många sekunder. Han älskar att busa och bli busad med.
- En riktig solstråle och han skrattar oftast så han kiknar. Men han är även väldigt envis och viljestark.
- Älskar närhet, och har alltid gjort och fått mycket av. Somnar helst i famnen eller bredvid mamma eller pappa i sängen, vill då bli  struken på huvudet och ligga tätt, ansikte mot ansikte.
- Just nu är det bara mamma och pappa som gäller. Han är i en period då han bland nya människor blir gnällig, och även om vi bara är hos min mamma så vill han att jag ska vara i samma rum och hellst sitta i mitt knä.




Kommentarer
Camilla

så go unge du har:)

2011-08-08 @ 23:48:10
URL: http://tuularoos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0