förskoletjat

ny vecka och fortsatt förskoleinskolning. Vi var sjuka hela förra veckan så vi får fortsätta inskolningen nu ett par dagar. Det går bra, men Love är fortfarande försiktig och vill helst vara i min famn men han vågar lite mer hela tiden.
Och förskolan är fantastisk! Idag när vi var ute pratade den ena pedagogen (som är på den andra småbarnsavdelningen dörr i dörr) om genus, att dom försöker vara så genusmedvetna som möjligt och pratar mycket med föräldrarna om det. Det kändes väldigt bra att höra, för det är något jag ändå tänkt fråga. Jag har läst en hel del om genus och vet hur viktigt det är och försöker tänka på det mycket i vardagen, och jag är så glad över att dom jobbar aktivt med det i fsk. 
Hela pedagogiken är väldigt bra och det är verkligen en kanonförskola som passar oss himla bra.


Kommentarer
Lisa

Jag tror absolut att det går bra att ha en (eller helst två) äldre shettisar som man inte tränar eller rider hårt. Hästar är ju inte gjorda för att bära runt på folk utan i princip för att ströva runt i flockar och leta mat. Så länge de har någon kompis och får lite uppmärksamhet i någon form tror jag att de flesta skulle vara nöjda. Dessutom är det ju kul att barnen kan rida nån sväng ibland eller att man kan ta dem med på utflykt i skogen. :)

Man får bara vara försiktig så de inte får för mycket mat, de kan vara väldigt känsliga för att äta för kraftigt bete.

Inga frågor är dumma, det är bara att fråga på :)

2012-01-29 @ 13:40:20
URL: http://torunfirouzeh.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0