börjat plugga lite smått

Jag har börjar plugga lite smått, på komvux. 50% vilket känns alldeles lagom just nu, men till hösten blir det nog på heltid. Jag vill inte stressa massor såhär i början då jag är rätt stresskänslig och jag vill njuta av småbarnstiden, för den går så snabbt ändå.
Jesper pluggar heltid på universitetet men det är inte så långa dagar och inte alla dagar i veckan vilket är kanon, så Love kommer få fortsatt mycket tid med oss båda två.
Om jag istället pluggade heltid och J halvtid skulle det innebära att jag skulle behöva vara i skolan flera timmar längre per dag medan Jesper som pluggar på universitetet kan styra sina studier mer. Han är mycket mer hemma än vad jag skulle vara om jag studerade heltid och därför passar denna lösningen bäst för oss även om det inte är ultimat ur ett feministiskt perspektiv. Jag skulle givetvis också kunna plugga heltid men jag väljer att inte göra det just nu.
Nackdelen med att plugga halvtid är den ekonomiska aspekten då jag bara kan ta halvt studielån. Men det handlar om prioriteringar som det finns betydligt viktigare saker än pengar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0