min syster var stjärngosse på luciatåget

Min syster som är 8 år hade luciatåg idag i kyrkan, hon går på någon slags aktivitet efter skolan en gång i veckan precis som resten av tjejerna i hennes klass och i årkursen över. Det är bara tjejer, och barnen fick höra att dom inte fick klä sig som tomte eller pepparkaka av någon anledning vilket resulterade i en hel massa tärnor och lucior. Min syster som inte är steriotypiskt tjejig för fem öre och hennes bästa vän valde att vara stjärngossar.
Och jag måste säga att jag beundrar min syster något oerhört, hon bryr sig inte om vad andra tycker eller tänker vilket känns lovande inför framtiden. Och jag hoppas innerligt att hon kommer fortsätta våga vara sig själv, att våga ta plats och synas och höras.


min syster Meja och kompisen Kajsa. Jag cencuerade hennes ansikte då jag inte vet om föräldrarna eller hon vill ha en bild där man ser hennes ansikte på internet.


Kommentarer
Lisa

Härligt! Jag hade också en period när jag var yngre då jag var stjärngosse varje år. Lite intressant med folks reaktioner, endel blev verkligen sura och upprörda, vilket jag har svårt att förstå...

2011-12-14 @ 08:49:32
URL: http://torunfirouzeh.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0