julklappar

Nu är några av julklapparna inhandlade. Till Love har jag vart kluven, han är 15 månader och han behöver egentligen ingenting. Dessutom vill jag inte att han ska ha mängder med leksaker utan hellre få, multifunktionella leksaker som främjar hans fantasi. Nu blev det ett par leksaker inhandlade ändå, men det är leksaker jag är övertygad om att han kommer leka med mycket så det får gå :)
Vi har köpt en rubens barn docka som nog kommer uppskattas längre fram. Vi köpte även ett stapeltorn i trä och ett byggelement format som en regnbåge som dessutom är gjord av dokumenterat giftfria färger, handslipad och handtillverkad inom EU. Trä: från återplanterande skogar inom EU. *tummen upp*
Jag gillar inte riktigt det här med plastleksaker (och även en hel del träleksaker) och deras miljöpåverkan, och det faktum att många plastleksaker innehåller giftiga ämnen.
*Love har fått endel plastleksaker och det säger jag ingenting om, men jag undviker att köpa det själv.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0