förskolestart

Den 9 januari börjar Love skolas in på förskola och den 6 februari ska jag börja plugga. Och fan va konstigt och ovant det känns.

Han kommer gå på en walforfförskola, med bara fyra andra barn i hans grupp och en pedagog. Maten är vegetarisk och ekologisk, själva rummet är jättemysigt och dom har enbart waldorfleksaker, mycket i trä och allt inbjuder till fantasifulla lekar. Dessutom verkar pedagogen alldeles underbar. Så vi kunde inte valt en bättre förskola, utan det är mest det att jag gärna hade vart hemma ett tag till med honom och om det inte vore så att det inte finns jättemånga föräldradagar kvar hade jag varit det.
Men vi har försökt få till det så bra som går. Jesper pluggar på universitetet och har oftast inte skola så många timmar per dag och jag kommer plugga 75 % på komvux lite mer än en termin. Så det kommer inte bli några 7-17 dagar, utan max ett par timmar per dag och förmodligen inte ens varje dag i veckan, vilket känns bra.



Kommentarer
Tina

Waldorf är bra, har för mig att det var en friskola men trots att det är en friskola är de inte bara ute efter att gå så mycket i vinst som möjligt då de oftast går back i pengarna :)

2011-12-21 @ 22:19:16
URL: http://tinutt.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0