att lägga ut bilder på någon annan utan att fråga

alltså... På en dreadssida har någon random utan min vetskap eller att ha frågat om det är okej lagt upp en bild på mig och Love. På en timme har bilden fått 238 likes och 16 har delat med sig av den här bilden på oss.
Grejen är att jag skulle inte ha något emot om någon ville lägga ut en bild på mina dreads om personen FRÅGADE först så jag visste vad bilden i fråga hamnade. Att få höra från någon annan att en bild på mig och min sonfinns på en viss sida utan min vetskap, det känns inte okej.


Kommentarer
Lilly

Det är för att det inte är okej. Inte ett dugg! Särskilt inte om du har bebis med på bilden. Ifall jag hade en bebis så hade jag inte velat ha den på internet knappt. Kanske FB om ens det...

2011-12-18 @ 17:54:28
Emma - mamma till Lovisa

Inte alls okej!



Jag lägger ibland ut bilder som jag har tagit på Öppna Förskolan och liknande, ibland med andra personer på bilden. Men då redigerar jag ALLTID bilden i Photoshop innan och blurrar bort alla ansikten förutom mig och dottern. Ingen ska behöva finnas på bild på Internet utan godkännande!

2011-12-18 @ 18:49:37
URL: http://lillalois.blogg.se/
Star

Tycker det är extra viktigt att fråga om det är ett barn med på bilden :/

2011-12-18 @ 20:44:43
URL: http://kaosinfekterad.blogg.se/
Trill o Bit - ammar och bär

Så det VAR du på bilden. Jag såg bilden på dreadssidan och tyckte det såg ut som du. Det är naturligtvis inte okej att lägga ut bilder utan att fråga.



2011-12-22 @ 08:51:10
URL: http://trillobit.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0