Love är nöjd när han får vara med och hjälpa till vid bakning

flera timmar idag har spenderats med bakning av bullar, kringlor och muffins.  Love har stått på sin stol och plockat upp potatisskal ut diskhon och lagt i soptunnan som ställdes bredvid, massakerat kringlor, plockat bort pärlsocker från en halvfärdig bulle och provsmakat. Han har fått testa och fått hjälpa till, hela tiden varit med och faschinerat tittat på. Och varit väldigt nöjd.
Jag tror det är bra för små barn att vara med och vara delaktig i den mån dom kan. Jag kan tänka mig att det är betydligt mer spännande än att sitta ensam på golvet med sina leksaker medan mamma eller pappa diskar, lagar mat eller bakar. 





Kommentarer
Izzy

Sött :) Ja det tror jag med!

2011-11-02 @ 23:24:33
URL: http://izzemizz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0